Iris

Iris on arviolta 4-vuotias tyttökisu. Hän on vielä kovin ujo ja ihmisen tekemiset epäilyttää, mutta antaa kuitenkin hoitaa ja tutkia itseään. Ihmisen kanssa leikkiminen ei vielä ainakaan kiinnosta, ja kameran perusteella muutenkin leikkimielisyys on kovin vähäistä. Hän tykkää makoilla vähän misssä milloinkin, yleensä isompien pentujensa kanssa samassa kasassa. Ikkunasta ulos tuijottelu on Iriksen mielipuuhaa. Iris on siis rauhallinen yksilö, eikä kaipaa riehuvaa kaveria seurakseen. Toisen rauhallisen kissan seura kuitenkin olisi hänelle hyväksi.

Iriksen pentu on jouduttu lopettamaan tuntemattoman sydänsairauden vuoksi. Tämän vuoksi Iriksen sydän on tutkittu ultraamalla ja todettu terveeksi. Sydän on hieman ohutseinäinen, joka ei yksinään ole vaarallista, mutta eläinlääkäri epäili sen johtuvan aiemmasta aliravitsemuksesta ja siitä aiheutuneesta tauriinin puutoksesta. Iris on saanut jo parin kuukauden ajan teollista ruokaa, jossa tauriinin määrä on riittävä sen tason ylläpitoon, mutta lisäksi on otettu nyt käyttöön myös tauriinilisä puutostilan hoitoon. Sydämen pitäisi alkaa korjata itseään ja seinien paksuuntua, kun tauriinikuuri on kestänyt muutaman kuukauden.

Iris luovutetaan rauhallisen kissan kaveriksi leikattuna, rokotettuna, madotettuna, sirutettuna ja Fiv/Felv-testattuna (negatiivinen).

Vastaathan hakemuksessa ainakin näihin kysymyksiin:
– Kissa on pitkäaikainen kumppani (jopa 20 vuotta). Oletko varautunut myös taloudellisesti kissan säännöllisiin terveystarkastuksiin sen loppuelämän ajaksi?
– Kun reissaat tai sairastat, lyhyt- tai pitkäaikaisesti, onko kissalle hoitaja mietittynä?
– Järjestyykö kodista ikioma paikka, missä kissa saa nukkua ja olla omassa rauhassa?
– Millainen perhe (ihmiset, toiset eläimet), koti ja elämänrytmi kissaa odottaisi luonanne?

Muita kodinetsijöitä: