Loco

Kaunis ja leikkisä, mutta vielä kovin arka Loco majailee yhdistyksen toimitilalla ja odottaa loppuelämänsä kodin löytymistä.

Toimitilalle saapuessaan Loco ei vielä juurikaan uskaltanut olla esillä ihmisten ollessa paikalla. Öisin Loco kyllä lähti piilostansa liikkelle tutkiskelemaan ja leikkimään hurjia leikkejä itsekseen. Pikkuhiljaa rohkeutta on kertynyt sen verran, että nykyään Loco uskaltaa jo istuskella kiipeilypuun nokassa ja aterioidakin, vaikka ihminen on lähellä. Neiti on myös koko ajan enemmän liikkeellä myös muulloin kuin vain yön pimeydessä.

Loco on kodinvaihtaja, jolla esiintyi edellisessä kodissa hutipissailua. Eläinlääkärissä hutipissailu todettiin stressiperäiseksi. Yhdistyksellä ollessa tätä vaivaa ei ole esiintynyt. Loco on myös käynyt hammastarkastuksessa, ja suussa on muutama hammas jotka vaativat vuosittaista seurantaa.

Loco siis kaipaisi kodiltansa ymmärrystä arkaa kissaa kohtaan ja mahdollisimman stressittömän ympäristön. Loco viihtyisi todennäköisesti parhaiten joko perheen ainoana kissana, tai toisen rauhallisen ja itsenäisen kissan kaverina. Ei voida tietää, tuleeko Locosta koskaan silitettävää sylikissaa, mutta toisaalta neiti ei vielä ole oikein saanut mahdollisuuttakaan puhjeta kukkaan. Haluaisitko juuri sinä tarjota sille tämän mahdollisuuden?

Vastaathan hakemuksessa ainakin näihin kysymyksiin:
– Kissa on pitkäaikainen kumppani (jopa 20 vuotta). Oletko varautunut myös taloudellisesti kissan säännöllisiin terveystarkastuksiin sen loppuelämän ajaksi?
– Kun reissaat tai sairastat, lyhyt- tai pitkäaikaisesti, onko kissalle hoitaja mietittynä?
– Järjestyykö kodista ikioma paikka, missä kissa saa nukkua ja olla omassa rauhassa?
– Millainen perhe (ihmiset, toiset eläimet), koti ja elämänrytmi kissaa odottaisi luonanne?

Muita kodinetsijöitä: