Bellis

Arviolta 5-8-vuotias Bellis on leikkisä, mutta vielä hieman arka tyttökissa. Bellis on lähtöisin populaatiosta, josta hän saapui yhdistyksellemme syksyllä 2023. Alkuun Bellis pysytteli lähinnä piilossa ihmisten ollessa lähistöllä. Alkuvuoden 2024 aikana Bellis on kuitenkin rohkaistunut hurjasti, ja hän innostuu todella usein leikkimään ihmisen kanssa erilaisilla keppileluilla. Rapsutusten makuun ei vielä olla päästy, mutta ihmistä ei tarvitse enää mennä piiloon pesäkoloon, ja varsinkin herkkuja sekä leikkiä tarjoavat ihmiset alkavat olla Belliksen mielestä ihan kivoja.

Bellis on saanut muutaman kuukauden ajan Kaminox-lisäravinnetta johtuen verikokeissa havaitusta alhaisesta kalium-pitoisuudesta. Kaminoxia on annettu aamuin illoin ja neiti on syönyt sen hienosti lautaselta herkkutahnaan sekoitettuna. Kevään aikana Bellis olisi hyvä käyttää verikoekontrollissa, jotta tiedetään, onko lisäravinteelle enää tarvetta. Lisäksi Belliksellä on havaittu normaalia matalampi syke, jota on tutkittu eläinlääkärin tutkimuksissa sekä ultrassa. Kyseessä ei kuitenkaan ole sydämen vajaatoiminta ja Bellis on muutoinkin oireeton, eli lääkitystä ei ole tarvittu. Matala syke tulee kuitenkin huomioida esimerkiksi anestesiassa, ja seurantana suositellaan sydämen tarkkaa kuuntelua eläinlääkärikäyntien yhteydessä.

Bellis hakee selvästi kissakavereista turvaa. Omasta kodista olisi hyvä löytyä Bellikselle rauhallinen mutta seurallinen kissakaveri, jonka kylkeen voi tarvittaessa käpertyä. Kesy kissakaveri voisi myös auttaa Bellistä luottamaan ihmiseen ja näyttää kotikissan mallia. Jos kotoa ei vielä löydy kissakaveria, niin Bellis muuttaisi mielellään uuteen kotiin toimitilalta löytyvän tutun kaverin kanssa. Kaksijalkaisilta perheenjäseniltä Bellis kaipaa vielä aikaa, kärsivällisyyttä ja tahtoa tutustua arkaan kissaan. Herkut ja yhteiset leikkihetket ovat varmasti tie tämän tytön sydämeen!

Vastaathan hakemuksessa ainakin näihin kysymyksiin:
– Kissa on pitkäaikainen kumppani (jopa 20 vuotta). Oletko varautunut myös taloudellisesti kissan säännöllisiin terveystarkastuksiin sen loppuelämän ajaksi?
– Kun reissaat tai sairastat, lyhyt- tai pitkäaikaisesti, onko kissalle hoitaja mietittynä?
– Järjestyykö kodista ikioma paikka, missä kissa saa nukkua ja olla omassa rauhassa?
– Millainen perhe (ihmiset, toiset eläimet), koti ja elämänrytmi kissaa odottaisi luonanne?

Muita kodinetsijöitä: