Eino ja Unto

Eino ja Unto ovat arviolta 1-2 -vuotiaita. Te etsivät yhteistä kotia, koska ovat tärkeitä toisilleen – he kurnailevat ja puskevat toisiaan. Aluksi heillä voi viedä aikaa tutustua uusiin ihmisiin ja uuteen ympäristöön, kuten toisiin kissoihinkin, mutta kun tottuvat tilanteeseen, tulevat puskemaan ja kehräämään paljon. He nauttivat myös turkkiensa harjauksesta ja se on hyvä karvapallojen ehkäisyssä.

Oranssi-valkoinen Eino on kaikesta kiinnostunut, leluja ja ruokaa rakastava puuha-pete. Leluista lemppareita ovat kaikki, mutta erityisesti jonkinlaista ääntä (kilinää, rapinaa) pitävät ja höyheniä sisältävät lelut saavat eniten kyytiä. Hän pitää myös pienten esineiden jahtaamisesta tai lelujen potkimisesta ja niillä leikkimisestä. Muovinen vieteri on hauskinta takaa-ajoleikeissä. Eino on erittäin aktiivinen ja ystävällinen. Koska Unto ei ole aina yhtä energinen kuin Eino, tarvitsee Eino lisää aktivointia ja leikkiaikaa erikseen esim. keppilelulla. Iltaisin hän tulee odottamaan yhteistä leikkihetkeä ennen nukkumaanmenoa. Leikki päättyy, kun Eino pitää lelua suussaan ja vie sen suosikkipaikalleen useita kertoja. Eino pitää kaikenlaisesta ruoasta, mukaan lukien märkäruoka, kuivaruoka ja herkut. Erityisesti herkkutahnat ovat hänen suosikkiherkkuaan. Eino tulee ulos mistä tahansa paikasta, jos tarjolla on herkkutahnaa.

Valkoinen Unto on ihana möllöttäjä. Hän istuu missä milloinkin katselemassa ihmisen puuhia. Aluksi Unto on usein varovainen ja ujo. Eino kannustaa Untoa tutkimaan uusia asioita ja näyttää hyvää esimerkkiä ihmisiin tutustumisessa ja luottamuksen rakentamisessa. Kun luottamus on saavutettu, Unto hakeekin usein rapsutuksia Einon leikkiessä. Unto on rauhallinen kissa. Hän seuraa ihmistä ympäriinsä ja pysyy ihmisen seurassa suurimman osan ajasta saadakseen herkkuja tai huomiota. Välillä Unto innostuu leikkimään Einon kanssa ja hänet on nähtykin vetävän aikamoista rallia ja painia Einon kanssa. Kun Unto liittyy mukaan leikkiin, hänen erittäin tarkat metsästystaidot pääsevät oikeuksiinsa. Hän syö kuivaruokaa ja herkkuja, ja nauttii rapeiden herkkujen saalistamisesta. Untolla on poistettu hampaita, jonka vuoksi kielen kärki tulee usein ulos suusta. Se tekee hänen ilmeestään entistäkin söpömmän!

Molemmat kissat ovat perusterveitä, ja voivat tällä hetkellä hyvin. Unto vaikuttaa olevan herkkävatsainen, ja oireilu liittyen mahdollisesti ruokavalion muutoksiin ja/tai stressiin. Molempien korvat ovat olleet yhdistykselle tullessa todella likaiset, ja niitä on jouduttu puhdistelemaan. Untolta on häädetty korvapunkki.

Mikäli pojat haluaa tutustuttaa toisiin kissoihin, pitää se tehdä hyvin hitaasti ja harkitusti. Unto on tässä selkeästi Einoa hitaampi.

Kissat luovutetaan yhteiseen kotiin madotettuina, rokotettuina, leikattuina, fiv/felv-testattuina (neg) ja sirutettuina.

Vastaathan hakemuksessa ainakin näihin kysymyksiin:

– Kissa on pitkäaikainen kumppani (jopa 20 vuotta). Oletko varautunut myös taloudellisesti kissan säännöllisiin terveystarkastuksiin sen loppuelämän ajaksi?

– Kun reissaat tai sairastat, lyhyt- tai pitkäaikaisesti, onko kissalle hoitaja mietittynä?

– Järjestyykö kodista ikioma paikka, missä kissa saa nukkua ja olla omassa rauhassa?

– Millainen perhe (ihmiset, toiset eläimet), koti ja elämänrytmi kissaa odottaisi luonanne?

Muita kodinetsijöitä: