Seniorikissa Yrjö

Hoitorinkimme muistaa vielä ihanan Yrjö-kissan, joka keväällä 2016 tuli toimitilalle Nokialta. Samaan aikaan toimitilalla oli harjoittelija Pauliina, joka kovasti tykästyi Yrjöön – ja Yrjö Pauliinaan. Kun harjoitteluaika loppui, ei tarvinnutkaan erota : Yrjö sai muuttaa Pauliinan perheeseen kolmen muun kissan seuraksi.  Yrjön ikää ei tarkalleen tiedetä, mutta elämän ehtoopuolta se kuitenkin viettää, ja munuaisten vajaatoimintakin ehdittiin todeta.

Syksyllä Yrjön perheeltä tuli seuraavanlainen tervehdys:

”Yrjölle kuuluu oikein hyvää! On entistä aktiivisempi, kova on juttelemaan edelleenkin ja on aina siellä, missä ihmisetkin.  Kanniskella täytyy joka päivä ja sylissä pitää, päiväuniseurakin  löytyy Yrjöstä sohvalle heti, jos siihen aikoo kellahtaa. Jos vieraita tulee, niin Yrjö kyllä tuo itsensä tykö ja syliin heti. Tyttöjen kanssa juostaan kilpaa ja leikitään. Cosmon kanssa nukutaan, mitäs muuta ne vanhat herrat!”

Pauliina

Löytöeläinsuojien pennut löytävät kodin hyvinkin nopeasti ; julkisuuteen kerrottu erikoinen löytymistarina saa kymmenet ja sadat ihmiset tarjoamaan kotia löytyneelle, mutta samaan aikaan löytöeläinkodit ovat pullollaan ihania, kesyjä aikuisia kissoja, joille ei tahdo löytyä kotia. Yrjön tarinalla oli onnellinen loppu, ja se osoittaa, että kun se oikea ihminen sattuu kohdalle, niin vanhemmankin kissan kanssa löytyy yhteys. Vanhanakin kissa pystyy sopeutumaan uuteen elämään ja uusiin kissakavereihin.   Olemme kaikki iloisia, että Yrjö saa viettää eläkepäivänsä rakastavassa huolehtivassa kodissa. Onnittelut, Yrjö!

Virpi Koivula

Tämä artikkeli julkaistiin Kissojen Katastrofiyhdistys KKY ry:n jäsenlehdessä 2-2016.

Kuvat: Pauliina