Ryhtyisitkö Nova-kissan kummiksi?

Nova tuli huhtikuussa vatsa pyöreänä kissalaumasta, pihasta, joka tyhjennettiin valvontaeläinlääkärin määräyksellä. Pennut syntyivät ja pelastettiin elämälle ensikodissa, ja emon hoito aloitettiin elokuussa. Vaikka ikää on vasta 3-5 vuotta, Novalla todettiin populaatiokissoille tyypillinen etenevä ientulehdus, parodontiitti. Nova oli myös nyhtänyt takatassuistaan karvoja, todennäköisesti kivun tähden.

Huonoja hampaita on poistettu muutaman kuukauden välein jo kolmesti ja kipulääkitystä määrätty. Novalla oli myös vatsaongelmaa, jonka syyksi paljastui ohutsuolen tulehdus. Hoito ja allergiaruoat aloitettiin. Marraskuun käynnillä pelättiin jo pahinta, mutta suolistopa ei ollutkaan enää pinkeä! Ultraäänessä näkyi sappirakon seinämässä tulehduksen aiheuttama lievä paksunema, mutta sappineste oli kirkasta. Elämä jatkuu, ja seuraava tarkistus on tammikuussa.

Nova on sosiaalistunut ihmiseen huomattavasti, kun kipu on poissa. Lääkärikäynnitkin hän antaa anteeksi eikä turhia mököttele. Ja kun ei enää tarvitse isossa laumassa pitää puoliaan, niin suhtautuminen kissakavereihinkin on myönteisen utelias.

Ientulehduksen ja suolisto-ongelman tähden Nova joutuu käymään säännöllisesti tarkastuksissa koko loppuelämänsä. Lääkitystäkin on ajoittain. Niinpä olemme päättäneet, että Novalle ei enää etsitä omaa kotia, vaan hän saa viettää elämänsä, niin pitkälle kuin sitä on, omassa tutussa yhdistyksen ensikodissa. Siksi pyydämmekin sinua Novan kummiksi, turvaamaan meidän kanssamme Novan hoidon ja erikoisruoat!

Kummi päättää itse, minkä summan hän kuukausittain lahjoittaa. Pienikin summa auttaa. Novan kuulumiset tiedotetaan kummeille noin kerran kuukaudessa sähköpostitse kummikirjeellä.

Jos Nova koskettaa sydäntäsi, ilmoittaudu kummiksi osoitteella hallitus@kky-ry.fi. Vastaamme sinulle ja kerromme lisää.