Hallituksen tervehdys

Hyvät KKY:n jäsenet!

Yhdistyksen päättynyt toimintavuosi on ollut toiminnantäyteinen. Toimitilalla on tehty ja tehdään hartiavoimin töitä kissapopulaatioiden kanssa, ja kissojen vaihtuvuus on ollut suurta. Näin ollen on jo tämän vuoden toukokuussa KKY:n kautta saanut uuden kodin yli 70 kissaa. Tämä on ollut mahdollista siksi, että olemme saaneet toimitilalle tehokasta työvoimaa, ja monia uusia vapaaehtoisia on tullut toimintaan mukaan hoitorinkiin, kissakummeiksi ja ensikodeiksi. Tästä olemme aivan erityisen iloisia.

Toivotamme myös tervetulleeksi joukkoomme hallituksen uudet jäsenet Mervi Kaheinen-Niskan ja Tarja Sahimäki-Toivosen!

Toiminnassa on tullut vastaan monia haasteita, sillä populaatiokissojen terveys on joskus lähtökohdiltaan huono, onneksi kuitenkaan ei aina. Meillä KKY:ssä on päämääränä hoitaa kissojen asiat mahdollisimman hyvin. Etenkin jos on kyseessä nuori kissa, on pyritty huolehtimaan siitä, että se saa hyvän ja terveen elämän uudessa kodissa joutumatta kärsimään terveysongelmista. Tähän pyrimme myös jatkossa, vaikka tämä suhtautuminen kissojen terveyteen asettaakin taloudellisia haasteita yhdistykselle. Emme kuitenkaan halua valikoida vain helposti hoidettavia pentuja, vaan hoidamme jatkossakin kaikki haltuumme joutuneet kissat mahdollisimman hyvin ja eläinsuojelulain periaatteiden ja hengen mukaisesti.

Tuleva hallituskausi asettaa meidät suurten haasteiden eteen, sillä yhdistyksen toiminnan jatkaminen ja ylläpitäminen nykyisessä laajuudessa edellyttää säästötoimia. Tavoitteena on paitsi säästää, myös tehostaa toimintaa ja parantaa yhdistyksen näkyvyyttä. Yksi tapa on järjestää avoimia ovia toimitilalla useammin. Toivomme, että yleisön lisäksi myös KKY:n omat jäsenet tulevat sinne tutustumaan aktiivitoimijoihin ja heidän työhönsä.

Hallituksen puolesta
Sirkka Heikkilä, puheenjohtaja