Mila

Mila on 8-vuotias ihana, kiltti tyttökissa. Se on hyvin seurallinen ja viihtyy niin ihmisten kuin toisten kissojen kanssa, joten loppuelämän kodista olisi hyvä löytyä kissakaveri. Täysin sylikissa Mila ei vielä ole, mutta kaipaa ihmisen seuraa, hakeutuu viereen ja rakastaa rapsutuksia. Erityisesti poskirapsutukset ovat ihania! Kovat äänet, nopeat liikkeet ja näiden vuoksi pienet lapset jännittävät vielä Milaa, joten uuden kodin tulisi tarjota rauhallinen ja kärsivällinen ympäristö.

Päivisin Mila viihtyy lasitetun parvekkeen paisteessa tai omalla paikallaan viltillä sängyn alla lepäillen. Iltaisin köllöttelijästä kuitenkin kuoriutuu villi saalistaja, joka on erityisen mieltynyt keppileluihin. Leikkien jälkeen kelpaa käpertyä yöksi lempipaikalle lampaan taljalle nojatuoliin.

Mila syö raakaruuan lisäksi erityisruokana diabetestäysravintoa sen alhaisen kalorimäärän vuoksi. Neidille on päässyt kertymään pientä ylipainoa, jonka vuoksi eritysruokaa on hyvä suosia ihannepainon saavuttamiseen saakka. Vauhdikkailla iltaleikeillä tähän tavoitteeseen varmasti päästään!

Milalla on todettu spondyloosi, johon se syö eläinlääkärin määräyksestä kipulääkettä aamuin illoin. Lääkitys on jatkuva, mutta tekee kauppansa helposti ruuan seassa. Mila on pärjännyt kipulääkkeen kanssa erinomaisesti, mutta vointia on kuitenkin hyvä pitää silmällä, jos muutoksia joskus tapahtuu.

Voisiko Milan loppuelämän koti löytyä luotasi? Vastaathan hakemuksessasi kattavasti ainakin näihin kysymyksiin:
– Kissa on pitkäaikainen kumppani (jopa 20 vuotta). Oletko varautunut myös taloudellisesti kissan säännöllisiin terveystarkastuksiin sen loppuelämän ajaksi?
– Kun reissaat tai sairastat, lyhyt- tai pitkäaikaisesti, onko kissalle hoitaja mietittynä?
– Järjestyykö kodista ikioma paikka, missä kissa saa nukkua ja olla omassa rauhassa?
– Millainen perhe (ihmiset, toiset eläimet), koti ja elämänrytmi kissaa odottaisi luonanne?

Muita kodinetsijöitä: